Jau kopš pērnā gada jūnija visas valsts iestādes saziņai izmanto digitālo pastkastīti jeb e-adresi, bet no šāgada 1.janvāra e-adresi var izveidot ikviens – gan fiziska, gan juridiska persona. Juridiskām personām e-adreses lietošana ar laiku būs obligāta. Lai palīdzētu uzņēmējiem izveidot e-adresi, esam izveidojuši infografiku par diviem ceļiem e-adreses izveidošanai.
Pirmais, zināmākais, ceļš ir, izmantojot portālā Latvija.lv tam paredzētu speciālu formu. Šāds e-adreses izveidošanas veids ir pieejams visiem uzņēmumiem, autentificējoties kā juridiskai personai un pieslēdzoties izvēlētajam uzņēmumam. Otrs ceļš ir racionālāks uzņēmumiem ar lielu dokumentu apriti – pieslēgt e-adresei savu dokumentu vadības sistēmu. Lai izmantotu e-adresi, integrējot to savā uzņēmuma dokumentu vadības sistēmā, ir jāņem vērā e-adreses IS parametri un pārējā e-adreses dokumentācija, kas publicēta VISS portālā.
Izveidojot e-adreses kontu, iespējams ar vienu pogas klikšķi aktivizēt iespēju visu saziņu ar valsts un pašvaldību iestādēm turpmāk veikt elektroniski un vienuviet – savā e-adresē. Aktivizējot e-adresi, lietotājs saņems visas tās ziņas no valsts un pašvaldību iestādēm, kuras agrāk tika sūtītas pa pastu uz deklarēto adresi.
Infografika pieejama arī ŠEIT.
Informāciju iesūtīja:
Jana Saulīte,
SIA Communications & Strategies