2020. gada 9. jūl.
A- A A+
Viegli lasīt

Kā rīkoties krīzes gadījumā

Krīzes situācijā ikdienas dzīve kardināli mainās, jo var nebūt pieejami kritiskie pakalpojumi – elektrība, gāze, apkure, komunālie pakalpojumi, internets un mobilie sakari. Var nestrādāt veikali un benzīntanki, nedarboties bankomāti un maksājumu kartes. Varētu tikt  apgrūtināta ārstniecības iestāžu un glābšanas dienestu darbība.

Krīzes situācijā atbildīgie dienesti un bruņotie spēki īstenos apdraudējuma pārvarēšanas pasākumus, tāpēc ikvienam jābūt spējīgam noturēties pirmās krīzes dienas – vismaz 72 stundas. 

Labākais veids, kā pasargāt sevi un savus tuvniekus, ir savlaicīgi sagatavoties jebkādai krīzes situācijai, tostarp:

– izrunāt ar saviem tuviniekiem iespējamās krīzes situācijas un vienoties par rīcību;

– būt gatavam nodrošināt pārtikas, ūdens un pirmās nepieciešamības preču krājumus pirmajām 3 dienām;

– regulāri atsvaidzināt zināšanas par pirmās medicīniskās palīdzības sniegšanu, iegūt informāciju un zināšanas, kas var palīdzēt Tev un Tavai ģimenei ekstremālos apstākļos.

2020. gada 3. jūnijā Aizsardzības ministrija prezentēja bukletu “Kā rīkoties krīzes gadījumā”, kura mērķis ir palīdzēt sagatavoties iespējamajai krīzei. Bukletā ir ietverta svarīgākā informācija gan par to, kā cilvēks var sagatavoties iespējamajai krīzei, gan par to, kur meklēt palīdzību un informāciju. Tāpat bukletā ir iekļauti dažādi vērtīgi padomi, piemēram, ko iekļaut ārkārtas gadījumu somā, kādi ir mājās nepieciešamie medikamenti un kādi jautājumi jau šodien būtu jāpārrunā ar saviem ģimenes locekļiem, lai parūpētos par viņu drošību

Lai sasniegtu ikvienu Latvijas iedzīvotāju, buklets ir sagatavots trīs valodās – latviešu, angļu un krievu.

Ar bukletu variet iepazīties  iepazīsties šeit!

 

Vairāk informācijas par to, kā rīkoties krīzes situācijā meklējiet www.sargs.lv mājas lapā. 

 

Ceļvedis
Slider