2024. gada 28. marts
A- A A+
Viegli lasīt

Valsts amatpersonas kārtējā gada deklarācija par 2020. gadu jāiesniedz līdz 1. aprīlim

Līdz 17. martam valsts amatpersonas deklarācijas jau ir iesniegušas 28233 amatpersonas.  Valsts amatpersonas kārtējo gada deklarāciju par 2020. gadu ir pienākums iesniegt līdz 1. aprīlim ieskaitot. Deklarācijas jāiesniedz elektroniski, izmantojot Elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS). 

Atbilstoši Valsts ieņēmumu dienesta (VID) rīcībā esošajai informācijai kārtējā gada deklarācija par 2020. gadu jāiesniedz 57 684 valsts amatpersonām.

Valsts amatpersonas deklarāciju, tāpat kā citus VID iesniedzamus dokumentus, iespējams iesniegt EDS, autorizējoties ar internetbankas rekvizītiem, eID, eParakstu vai “eParaksts mobile”. Tādējādi, ja ir nozaudēts VID piešķirtais EDS identifikators un parole, to vairs nav nepieciešams atjaunot.

Lai atvieglotu deklarācijas aizpildīšanu, ir pilnveidota EDS dokumenta ievadforma, un tie deklarācijas punkti, par kuriem informācija jau ir VID rīcībā, aizpildās automātiski. Savukārt valsts amatpersonai ir pienākums VID atlasīto informāciju pārbaudīt un, ja nepieciešams, precizēt un papildināt.

Vēršam uzmanību, ka valsts amatpersonas deklarācijā ir punkts “Cita informācija”, kurā  iespējams norādīt informāciju, kas pēc deklarācijas iesniedzēja ieskatiem sniedz pilnīgāku priekšstatu par mantiskā stāvokļa izmaiņām deklarēšanas periodā, vai paskaidrot ar deklarētajām ziņām saistītas intereses vai citus apstākļus. Aizpildīto deklarāciju pirms iesniegšanas nepieciešams pārbaudīt un, kad deklarācija pārbaudīta, apliecināt deklarācijā norādīto ziņu patiesumu.

Atgādinām, ka saskaņā ar normatīvajiem aktiem kredītiestādes sniedz informāciju VID par fiziskās personas konta atlikuma summu iepriekšējā kalendāra gada pēdējās dienas beigās, tādēļ aicinām būt uzmanīgiem, aizpildot deklarācijas sadaļu par bezskaidras naudas uzkrājumiem. 

Būtiski ievērot, ka iesniegtās deklarācijas iespējams precizēt tikai viena mēneša laikā pēc tam, kad iesniegtā deklarācija publiskota VID Valsts amatpersonu deklarāciju publiskojamo datu bāzē.

Valsts amatpersonas deklarācijas iesniegšanas un aizpildīšanas kārtība ir noteikta likumā “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” un Ministru kabineta 2002.gada 22.oktobra noteikumos Nr.478 “Kārtība, kādā aizpildāmas, iesniedzamas, reģistrējamas un glabājamas valsts amatpersonu deklarācijas un aizpildāmi un iesniedzami valsts amatpersonu saraksti”.

Plašāka informācija par valsts amatpersonas amatiem, amatpersonas deklarāciju iesniegšanas kārtību un termiņiem, kā arī uzskatāms metodiskais un informatīvais materiāls (ar vizuālu pamācību) par deklarācijas iesniegšanu pieejams VID tīmekļvietnes sadaļā “Privātpersonām/Valsts amatpersonām”.

Jautājumu vai neskaidrību gadījumā, aicinām valsts amatpersonas konsultēties, zvanot uz VID konsultatīvo tālruni 67120000, izvēloties tematu “Informācija valsts amatpersonām”. Arī VID tīmekļvietnes sadaļā “Valsts amatpersonām/Kontakti” ir pieejami Valsts amatpersonu datu administrēšanas daļas darbinieku tālruņu numuri, kā arī valsts amatpersonas savus jautājumus var sūtīt uz e-pasta adresi [email protected].

 

Informāciju sagatavoja:

VID Sabiedrisko attiecību daļa